Tillfredsställ dina kunder

Handla

Det spelar ingen roll hur fina dina produkter är och hur gärna kunder än vill ha dem om du inte ser till att bemöta dina kunder på det bästa sättet. En väl fungerande kundtjänst som ser till att svara på frågor, lösa problem och erbjuda andra lösningar är A och O i en webbshop. Bara för att man inte träffar kunden personligen betyder det inte att man inte ska behandla honom/henne på samma sätt – oftast ännu bättre för att kompensera avståndet.

Bygg upp ett förtroende
Dina kunder vill känna att de litar på dig, annars kommer de inte komma tillbaka. Om en kund är missnöjd, se till att kompensera denne med rabatter eller erbjudanden och följ alltid upp reklamationen. En bra och smart entreprenör lyckas alltid vända en missnöjd kund till sin fördel och göra att kunden i många fall kan bli ännu mer nöjd i slutändan än han/hon var innan köpet. Ha helst både telefonnummer och e-postadress samt chattmöjligheter och ett kontaktformulär på sidan. Du kan även sätta dit lite olika FAQ-frågor och försök följa upp dina kunders förväntningar och analysera deras köp och ditt företag med jämna mellanrum så att du kan förbättra dig gång på gång.